Tehnološki trendi, ki bodo zaznamovali leto 2018
Nejc Lepen, direktor razvojnega oddelka v iPROM-u, je avtor prispevka v Marketing magazinu, ki opisuje tehnologije, ki bodo v letu 2018 krojile oglaševalsko (in še marsikatero drugo) industrijo. Kot piše avtor prispevka, tehnologija predstavlja platformo, infrastrukturo, ki definira način delovanja. Živimo v svetu, kjer se digitalizacija dogaja na vsakem koraku in močno preobraža vse panoge, tudi oglaševalsko. To se dogaja s skokovito hitrostjo, saj novodobne rešitve in množica podatkov, ki so nam na voljo, močno spreminjajo ustaljene načine delovanja.
V letu, ki prihaja, je po mnenju navedenega avtorja še posebej dobro poznati naslednje tehnološke trende:
»Blockchain« ali tehnologija veriženja podatkovnih blokov
Neomejeno deljenje podatkov ter potencialno večen in nespremenljiv zapis transakcij v obliki blokov sta le dve izmed značilnosti, zaradi katerih je tehnologijaveriženja podatkovnih blokov privlačna za oglaševalsko industrijo. V kombinaciji s kriptovalutami in novodobnimi modeli javnega zbiranja zagonskega kapitala (ICO) lahko pričakujemo porast oglaševalskih pristopov, ki bodo temeljili predvsem na povečanju transparentnosti poslovanja in selektivne participacije s strani potrošnika.
Omrežje 5G
Razvoj in prehod na omrežje 5G sta neposredno povezana s predhodno opisanim trendom povečevanja pretoka informacij in naprav, priklopljenih v IoT. Omrežje bo za svoje delovanje namreč potrebovalo večje število stičnih točk, ki bodo ponesle hitrosti pretoka informacij v nove dimenzije. Sicer do premika na omrežje 5G ne bo prišlo čez noč, a podjetja, kot sta Samsung in Sony, že začenjajo s pripravo svojih naprav na implementacijo trenutno najnaprednejše omrežne tehnologije Gigabit LTE, ki je znana kot mejnik med trenutnim LTE-jem in prihajajočim omrežjem 5G.
To bo pospešilo razvoj kompleksnejših formatov vsebin (na primer obogatena resničnost ali navidezna resničnost), do katerih bodo potrošniki lahko dostopali preko svojih mobilnih naprav. Cilj oglaševalcev je prestreči potrošnika ob pravem času in na pravem mestu, ko je dovzeten za nakup. Lažji dostop, kjer koli in kadar koli, jim bo olajšala hitra povezava, ki bo omogočala tudi prenos večjih in bolj kompleksnih oglasnih gradiv.
Internet stvari (Internet-of-Things – IoT)
Po napovedih raziskovalno-svetovalne družbe Gartnerbo do konca leta 2017 v internet povezanih več kot 8,4 milijarde »stvari«, kar je za 30 odstotkov več kot lani. Vsaka izmed povezanih naprav ima možnost beleženja in posredovanja določenih podatkov, ki jih lahko koristno in potrošniku prijazno uporabijo ne le oglaševalci, temveč tudi predstavniki drugih panog.
Naprave, povezane v IoT, tako lahko delujejo kot posrednik podatkov, pametni zasloni pa kot medij, ki omogoča personalizirano komunikacijo. Ključni pogoj za razumevanje te velike količine podatkov je analitika, ki bo v prihodnosti še okrepila svoj pomen v oglaševalskem ekosistemu.
Umetna inteligenca
Umetna inteligenca, ki smo jo poznali iz znanstvenofantastičnih filmov, je postala resničnost. Na nakupni poti nas usmerjajo pametni pomočniki, na družbenih omrežjih z nami klepetajo boti. Pogovori med empatičnimi roboti, zmožnimi interakcije in čustvenega odzivanja, ki smo jim bili (tudi iPROM-ova ekipa) priča na največji tehnični konferenci Web Summit v Lizboni, nakazujejo zanimivo prihodnost.
Naprednejša podjetja bodo umetno inteligenco uporabljala predvsem za povezovanje in komuniciranje s svojimi potrošniki na vznemirljiv, a obenem uporabniku prijazen način, ki prinaša obojestransko zadovoljstvo.
Avtor nadalje opredeljuje še nekatere trende. Vsem pa je skupno, da izboljšujejo našo izkušnjo in poenostavljajo naša življenja.To pomeni, da se razvoj tehnologije in tehnoloških rešitev (programov in aplikacij) usmerja v približevanje uporabniku z namenom ustvarjanja potrošniku prilagojene in bolj relevantne vsebine.