,

ZPS ponovno vabi k skupinski zamenjavi dobavitelja elektrike in plina

Z današnjim dnem je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) pričela z drugo kampanjo skupinskega nakupa električne energije in plina (ZAMENJAJ in PRIHRANI #2). ZPS želi potrošnikom ponovno zagotoviti čim boljšo ponudbo teh energentov brez skritih stroškov in brez vezave, z navzgor omejeno ceno za obdobje enega leta. Z današnjim dnem tako vabi vse slovenske potrošnike k oddaji nezavezujočih prijav. Prijavo lahko oddajo tudi tisti, ki niso člani ZPS, in sicer po spletu ali telefonu.

Odločitev za novo akcijo so v ZPS sprejeli po tem, ko so znova analizirali trg elektrike in plina. Ugotovili so, da so s prvo kampanjo močno razburkali ponudbo in povpraševanje, motivirali množico potrošnikov k zamenjavi dobavitelja in s tem pomembno vplivali na znižanje cen. Na trg so v zadnjih letih vstopili novi igralci, ki hočejo s konkurenčno ponudbo povečati število svojih strank.

Kampanja omogoča potrošniku preprosto, brezplačno in nezavezujočo zamenjavo dobavitelja elektrike in plina.  Organizatorji akcije so potencialnim sodelujočim že predstavili načrtovani potek in pogoje. Prvi korak so nezavezujoče prijave. Spet se bo mogoče prijaviti prek spletne aplikacije (iz položnice za elektriko oziroma plin bo treba v prijavnico na spletni strani vnesti čim bolj natančne podatke o porabi), letos pa je za potrošnike odprta tudi posebna telefonska linija (01/432 30 35), in sicer vsak delavnik med 8. in 20. uro. Prijave bodo zbirali do 12. julija.

V prvi akciji Zamenjaj in prihrani se je za zamenjavo dobavitelja elektrike oziroma plina odločilo 12.300 gospodinjstev, sklenili so skupaj 14.000 enoletnih pogodb (več kot 12.000 pri elektriki in 2000 pri plinu). Sodelujoče gospodinjstvo je na leto prihranilo povprečno 80 evrov. Posamični prihranki so bili različni, odvisno od tega, ali je gospodinjstvo že kdaj prej zamenjalo dobavitelja oziroma kako ugodna je bila njihova prejšnja pogodba. Nekateri so prihranili za eno mesečno položnico, drugi tudi po nekaj sto evrov. Njihov skupni prihranek je bil skoraj milijon evrov, skupni prihranek vseh, skupaj s tistimi, ki jih je kampanja spodbudila k individualni zamenjavi ponudnika, pa je bil še večji.

Več informacij o kampanji …

Potrošniške organizacije redno organizirajo podobne akcije tudi drugod po EU: na Nizozemskem, v Španiji, Italiji, na Portugalskem, v Belgiji, Franciji, Avstriji, na Češkem. Po oceni Evropske potrošniške organizacije so njene članice pomagale zamenjati dobavitelja že več kot 1,2 milijona gospodinjstvom, njihov skupni prihranek pa je več kot 270 milijonov evrov.